menu
strategische merkontwikkeling en branding met 'attitude'
Triggered creëert
totale merkconcepten
van A tot Z
vanuit koppig,
ondernemend DNA.

Ceci n’est pas une brand: welcome to another (Wes Anderson) universe

Valérie, zaakvoerder Triggered
“Het concept voor de branding van Triggered kwam (cliché een huis hoog, but true …) tot me in nachtelijke droom na het herbekijken van één van mijn favoriete films ‘The Budapest Hotel’ van regisseur Wes Anderson. Al jaren grote fan van Wes Anderson, liet het surrealisme in zijn films me plots niet meer los. In een opwelling bekeek ik, bingewatching style, alle films van Wes, een hele dag lang. ’t Was sterker dan mezelf. De hele branding van Triggered is gebaseerd op die, very weird, picture perfect, ‘out of the ordinary’ wereld van Anderson: sterk uitgepuurd, kleurrijk, colour blocked, surreëel, uitbundig, verrassend, kunstzinnig.

Triggered is wat je noemt ‘mind matter’: het is een heel tastbaar, tactiel en kleurrijk merk geworden.

Pas later ontdekten we dat het feilloos beantwoordt aan de trend ‘escape reality’, dé interieur trend voor 2020, zoals we die spotten op de beurs Heimtextiel begin dit jaar. Een trend die onze branding voelsprieten al oppikten nog voor het goed en wel benoemd werd als trend.”

Escape watte? A new utopia.

'Escape reality' is slechts één van de vijf hoofdtrends die de trendneuzen van Heimtextiel onderscheiden voor 2020.

De trend ‘escape reality’ staat voor een nieuw utopia, een plek waar de lijnen tussen wat echt is en wat fantasie is bijzonder onscherp afgelijnd zijn. Het is een vluchtplaats voor de hectiek van alledag. Een ontsnapping aan alles wat saai, gewoon, ordinair is.

En kijk: ‘out of the ordinary’ is precies waar Triggered voor staat. Het verschil willen maken met merken. Weg van het alledaagse, van wat verwacht wordt, weg van een kleurloos en grijs bestaan. Triggered staat voor in beweging zetten, voor anders-zijn en voor verrassen. Voor merken met ambitie die hun geheel eigen karakteristieke stempel willen drukken op de wereld.

From the roots up, je merk zit in je DNA.

Op een textielbeurs als Heimtextiel herkende je die trend in de vele glanzende, lichtgevende en reflecterende materialen. Holografische texturen geven de suggestie van beweging. De kleuren: heldere pasteltinten, veel paars, blauw en roze.

Voor de branding van Triggered kozen we, we admit, toevallig, een erg gelijkaardige look & feel. Maar die look & feel wérkt natuurlijk alleen omdat deze ook vertaalt wat de basiselementen (visie, missie, waarden, …) van Triggered als merk zijn. Ze tonen, opvallend anders, duidelijk waar Triggered, in de kern, voor staat.

Een trend is nooit zomaar een trend

En dat brengt ons bij een ander belangrijk punt: een trend ontstaat niet in het luchtledige. Net als in merkontwikkeling ontstaat een trend vanuit maatschappelijke tendenzen. Bovenstaande trends, waarover zo vaak gesproken wordt, zijn louter een vertaalslag van die maatschappelijke tendenzen in kleuren, vormen, materialen, van wat er allemaal beweegt daarbuiten.

Een sterk merk weet stand te houden ook doorheen al die veranderingen en bewegingen out there. Het speelt erop in, maar laat er zich niet door bepalen. De essentie, de kern blijft overeind, wars van trends en tendenzen. Vandaar dat een sterk merk alleen ontwikkeld kan worden als er duidelijkheid is over het DNA van een merk: waar het voor staat en waar het heen moet.

Dat is ook wat we beoogden met het Triggered logo: een trilling in de kosmos, iets dat constant in beweging blijft. Iets wat merken, mensen, maatschappij in beweging zet. Doet nadenken. En OK, you love, or, you hate it. En dat is OK. Het punt is, de ontvanger denkt er over na. That’s the point of branding indeed. Enne, geen enkele onderneming is er voor iedereen. Je bent geen chocomousse.

Het icoon van het logo symboliseert naast beweging ook een DNA streng. Want een merk creëer je niet, je destilleert het uit het DNA van ondernemingen.

De Triggered kleuren?! Zijn die dan niet heel trendy?! Yes, bewust ook, maar die zullen en kunnen mee evolueren met de tijd. Het Triggered logo is tijdloos, vol betekenis en onze visie zal niet veranderen.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris

Titel 2

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur.

Titel 3

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur.