menu
merkstrategie & branding
met 'attitude'
be one big, bold brand

Strategische branding voor bandencenter, 40 jaar Autobanden Sooi

Autobanden Sooi is een bedrijfsfamilie voor wie noeste arbeid geen onbekende is, met sterke servicegerichtheid en grote flexibiliteit om elke dag klanten te helpen.

Hun zeer nuchtere en no-nonsense mentaliteit, maakte dat er nooit eerder tijd of ruimte was om werk te maken van een logo/huisstijl/branding passend bij de opgebouwde reputatie, 40 jaar Autobanden Sooi. Hoog tijd om die merkkracht te claimen. Triggered beet zich alweer vast.

Opgebouwde reputatie claimen! 2021: 40 jaar Autobanden Sooi…

Er was nooit eerder tijd of ruimte om werk te maken van een logo/huisstijl/branding passend bij 40 jaar Autobanden Sooi.

Meer nog, er was geen behoefte aan, de opgebouwde reputatie van Autobanden Sooi verkocht zichzelf wel. Intussen is SOOI een merknaam geworden. Nu Autobanden Sooi verhuist naar een nieuwe vestiging en de volgende generatie zich stilaan ook aanbiedt, is de tijd rijp voor een passende professionele merkidentiteit.

Het zeer opvallende en out of the ordinary ontwerp van de nieuwe vestiging voor Autobanden Sooi, is ook de stille getuige dat dit bedrijf er helemaal klaar voor is de opgebouwde reputatie, verdiend door al het harde werk, finaal ook te claimen.

Triggered maakte dus werk van een passende merkidentiteit voor Autobanden Sooi en dat zonder de bestaande reputatie en naamsbekendheid te verliezen.

Meanwhile in Antwerp ...

Triggered is strong believer van het opbouwen van merken vanuit het DNA van je onderneming en destilleert je merk uit je DNA. Van wortel tot kruin.

Elk merk bestaat uit een unieke verdeling over vier merkarchetypes heen. Die unieke verdeling ontdekken we via een Triggered merkmix workshop met alle betrokkenen. Hiertoe gaat Triggered steeds op zoek naar een inspirerende locatie in je buurt voor extra zuurstof en merkenergie.

Autobanden Sooi nodigden we dit keer uit in het inspirerende YUST hotel Antwerp.

Pandemic or no pandemic ... Triggered started building a futureproof brand!

Wisten wij veel dat de coronacrisis ook in 2020 nog zou regeren. Temidden van deze crisis was het een absolute opportuniteit om een sterk merk neer te zetten met een duidelijke no-nonsense boodschap als baken in de chaos.

Ook het merk Autobanden Sooi werd gebouwd tijdens de pandemie in 2020. Een online huzarenstukje van sterk wederzijds respect en geduld en dat binnen de deadline. We will always remember!

De Autobanden Sooi baseline

De gekozen merkbaseline van Autobanden Sooi ‘get grip, go forward’ is niet lukraak, maar gebaseerd op de strategische analyse.

Het is een slogan met voldoende pit en karakter, no-nonsense en één op één met de rebelse attitude van Autobanden Sooi: ’t Is een korte en krachtige slogan, zonder te veel blabla, met veel voorwaarts en snelheid ;-). Helemaal passend bij de Kempische doe-mentaliteit. De slogan duidt op snelheid, beweging en toekomst.

Deze baseline vindt zijn oorsprong in het zeer hands-on en no-nonsense karakter van dit familiebedrijf met rijke geschiedenis. Een 'nee' kent Autobanden Sooi niet. Autobanden Sooi denkt in oplossingen, niet in problemen. Kortom, Sooi is van de vooruit en helpt je zo snel mogelijk veilig terug de baan op.

Het Autobanden Sooi logo

De merknaam van Autbanden Sooi bevat twee o’s. Deze dankbare merknaam spelen we uit in het logo.

De twee o’s werden hertekend naar twee halve manen die de subtiele, minimalistische vorm van twee banden visualiseren. Less is more in dit logo. De kijker krijgt de illusie naar twee banden te kijken, gebruikt zijn eigen fantasie om de rest van de tekening aan te vullen. Deze twee ‘banden’ kunnen uit het logo getrokken worden en vormen zo een icoon, een huisstijlelement. Naast dit icoon wordt de huisstijl aangevuld met strakke vlakken in zwart, rood en wit. Aangevuld met een ronde minimalistische vorm, krijg je een dynamische huisstijl die tal van mogelijkheden biedt.

De schuine typografie of baseline in Neue Haas Grotesk Display Pro Black Italic geeft extra dimensie aan de baseline. Je krijgt letterlijk beweging, vooruitgang in de slogan door het gebruik van de juiste fontkeuze.

Gefeliciteerd Autobanden Sooi!
Go forward with this extra grip.