menu
merkstrategie & branding
met 'attitude'
be one big, bold brand

the triggered blogs
all the 'mind matter' you need

triggered blog #7

Triggered interview BLOOVI

Triggered in een interview bij BLOOVI

triggered blog #6

Je merk is geen dino! Tijd voor rebranding of brand boost (brand update)? En wat is het verschil?

De pandemie heeft de hele wereld door elkaar geschud. In sneltempo omarmden we met z'n allen nieuwe gewoonten en technologie. Het was vaak roeien met de riemen die we hadden. À la guerre comme à la guerre. Vele ondernemers waren reeds blij als de boel gewoon bleef draaien.

Next. Hoe zit het intussen met de gezondheid van je merk? Sta je dan als onderneming ook even stil bij je merk(strategie) zo aan het einde van een bewogen periode? Klopt je merkboodschap en merkstrategie nog? Sluit je merk nog aan bij de behoeften van de doelgroep(en) of ben je de connectie intussen (wat) kwijt? Is het mogelijk tijd voor een brand update? Je ontdekt het in deze blogpost.

triggered blog #5

beeldmerk of woordmerk beschermen? Hoe dan? En waar?

‘Een beeldmerk of woordmerk beschermen? Het is een vraag die Triggered krijgt bij elke strategische merkontwikkeling. Juist. Verstandige ondernemers beschermen ook het merk waarin ze investeren. Het is vandaag eerder een must je merk ook te laten deponeren tegen concurrentiële copycats op de markt. Een beslissing die je onderneming later veel juridisch getouwtrek kan besparen.

triggered blog #4

Triggered in de pers

Triggered in een interview bij VOKA Oost-Vlaanderen

triggered blog #3

Branding bloopers: 3 missers bij merkontwikkeling die je wil vermijden

Een nieuw merk in de markt zetten? Dat is anno 2020 toch een piece of cake? Logootje kiezen, frisse kleurtjes selecteren. In de sjakos! Helaas: als het te mooi klinkt om waar te zijn, dan is het dat vaak ook. Zin om als nieuwkomer de markt te veroveren. Nice, we feel you! Vermijd deze branding bloopers.

triggered blog #2

Over merkconsistentie en merkflexibiliteit.

‘Het enige wat zeker is, is dat niks nog zeker is.’ Voor mens, merk en meer is deze pandemie een interessante uitdaging.

Enne, het einde is nog niet in zicht. Sinds maart zijn we plots met z’n allen flexibeler dan een octopus. We verdienen dan ook de gouden medaille voor instant aanpassen en weer doorgaan.

Als ‘the way ahead’ geblokkeerd werd, sloegen we linksaf. Hup, op zoek naar alternatieve wegen.

Een boeiend en vermoeiend proces. En opvallend, voor sommige merken was dat aanpassen én tegelijkertijd stabiel blijven als een vuurtoren in de storm, heel wat makkelijker dan voor andere merken. Waarom? Ontdek het hier.

triggered blog #1

Trendgevoelig of tijdloos merk: een onmogelijk branding dilemma?
Wat zou Wes Anderson erover denken?

Een dilemma. What to do? Kiezen voor een trendy of tijdloos merk? Je wil een merk dat inspeelt op de trends van vandaag, doet wat 'trending' is lang voor alle early adopters er erg in hebben … Anderzijds, je merk dient de tand des tijds moeiteloos te doorstaan. Check!

Aan de hand van het Triggered merk onderzoeken we of je je werkelijk in zo’n schijnbaar onhoudbare spreidstand moet manoeuvreren. (Maar nee gij! Auch!)