menu
merkstrategie & branding
met 'attitude'
be one big, bold brand

Hole to another universe.
Come on in.

/swfiles/body/image

Fabulous Fat Friends, merkontwikkeling, branding & styling, van b2b naar b2c.

Triggered is zot van gedreven ondernemers. Er ontstond een instant klik met Belgicactus, een vetplantenproducent uit Westerlo met een Europese afzet over de. Al jaren droomden Jan en Jef Gielis van een hip en sexy consumentenmerk voor hun succulenten. En zo geschiedde, een merkontwikkeling, styling en branding tot op de komma.

#Talksplants

Triggered heeft een absoluut zwak voor planten, architectuur, interieur, mode, design, cultuur, kunst, … Triggered creëert met plezier positieve verbindingen tussen mens en plant. Het duurde dan ook niet erg lang om het merkconcept en de merkstrategie voor ‘Fabulous Fat Friends, a succulent story’, neer te pennen.

Oooh so fabulous …

Jazeker, succulenten zijn very hot & happening, en worden gesmaakt door jong en oud. De foto’s van succulenten en hun ‘baasjes’ overspoelen Instagram. Niet in het minst omdat ze zo veelzijdig en verschillend zijn, net zoals de mens. Bovendien vergen ze weinig of geen onderhoud, mooi meegenomen voor de drukbezette en actieve consument. Planten spelen meer en meer de hoofdrol in woon- en werkomgevingen. Het nieuwe no-nonsense sierteeltmerk, Fabulous Fat Friends, brengt dan ook de duurzame en positieve relatie tussen mens & plant in beeld, onafscheidelijk, zij aan zij, net zoals mens en dier.

“Omdat de Fabulous Fat Friends een lange levensduur hebben, kan er ook makkelijk een sterke relatie ontstaan tussen mens en succulent. Kortom ze worden ‘Fabulous Fat Friends’.”

Van januari tot augustus 2018 ging het dus hard. Na het ontwerp van de fabulous huisstijl, volgden in sneltempo, de etiketten, postkaarten, e-mailhandtekeningen, visitekaartjes, … het websiteontwerp.

“Een merk is niet vrijblijvend. Echte merken inspireren mensen.”

En dus volgde ook een fotoshoot, volledig op maat om de ‘spirit’ van het nieuwe merk, Fabulous Fat Friends, in beeld te brengen. Onontbeerlijk voor elke merklancering. Triggered vertaalde de merkstrategie naar beeld in een gedetailleerd draaiboek voor de fotoshoot. Na het vinden van de ideale locatie, volgde de casting van de modellen en de styling van de settings. Tijdens de opnames zette Triggered samen met Jef Gielis de schouders onder de totale regie van de fotoshoot in samenwerking met een ‘absolutely fabulous team’ voor styling, kledij, fotografie en visagie. Het was een bloedhete dag in mei, a succulent day with indeed a fabulous result.

A succulent story

Het woord ‘story’ uit de baseline van het nieuwe sierteeltmerk triggert de consument om het ‘diepere’ verhaal achter het merk te leren kennen en nodigt je uit om het verhaal van de bezielers van Belgicactus, Jef & Jan Gielis, verder te zetten. Fabulous Fat Friends wil samen met de eindconsument het individuele verhaal van elke vetplantje uit de kwekerij verderzetten. Als goede huisvaders laten Jef & Jan de vetplanten los, maar ze blijven sterk begaan met het verdere leven van hun vetplanten.

And the story continues

Belgicactus kweekt weerbaar, op het natuurlijke ritme van de seizoenen en met groot respect voor de natuur. De Belgicactus-vetplanten worden niet geforceerd, zo kunnen ze tegen een stootje. The story continues …

“De consument koopt veel meer dan een vetplantje, ook de kracht en de liefde die Jan en Jef in hun succulenten steken.”

Isn’t it absolutely fabulous? Deze ‘sociale succulenten’ ontdek je ook op Facebook, Twitter & Instagram

“Let’s start a succulent story, together.”

Fabulous Fat Friends werd bekroond met de SILVER Florall Award for best branded plant concept. A big thank you voor het vertrouwen Jan en Jef! Always, succulently yours,

Show me other brave clients