menu
merkstrategie & branding
met 'attitude'
be one big, bold brand

Hole to another universe.
Come on in.

/swfiles/body/image

branding,
brandbook,
styling,
& fotoshoot voor Belgian Mums (Gediflora)

Gediflora klopte aan de Triggered-deur met een knoert van een opdracht. Gediflora is een b2b wereldspeler op vlak van veredeling en vermeerdering van bolchrysanten en levert stekjes aan kwekers over de hele wereld.

Mentality shift! Van het kerkhof naar de huiskamer …

Check! Triggered bijt zich vast. Gediflora wenst via het Belgian Mums-merk het imago van de chrysant te boosten, een merk als lifestyle, way beyond het product op zich. De creatie van de juiste positieve associatie/imago rond de bolchrysant, ver weg van de associatie met het ‘kerkhof’, start.

Mum is de naam

MUM-tastic! Het ruime assortiment van Gediflora was reeds bekend onder de merknaam Belgian Mums. ‘Mum’, de afkorting van het Engelse chrysanthemum, is onder andere een internationale benaming voor de rijkbloeiende bolchrysant.

Strategie, merkwaarden, ... netjes in de MUM-brandbook

Triggered schrijft het strategisch advies en merkconcept uit met de slogan ‘Be MUM, be MORE’. Een slogan met een prachtige ‘promesse’ gecombineerd met een uitdagende uitnodiging. ‘Be MUM, be MORE’ nodigt de consument uit elke dag het beste van zichzelf te maken en dit vanuit de belofte, er leeft wat, in elk van ons … “Durf, doe, leef! Overtref jezelf!”

En omdat Gediflora en andere leveranciers later aan de slag gaan met het MUM-merk, schreef Triggered een uitgebreid brandbook met de strategie, merkwaarden, tone of voice, huisstijl guidelines, fotografie richtlijnen en nog veel meer.

Be More! Visual storytelling

Na de huisstijl, het brandbook en het grafisch ontwerp, de verpakkingen, … , ontworpen door onafhankelijke Triggered-expert van dienst, Sofie Aelterman, dient ook de volgende uitdaging zich aan. Het merk in beeld brengen. Om de mentaliteitsshift rond chrysanten te verwezenlijken stapt Gediflora, op advies van Triggered, bewust af van sfeer- en decorfotografie en evolueert naar lifestylefotografie.

Fotografie, het leven zoals het is …

Triggered spot dé perfecte locatie, schrijft het draaiboek voor de fotoshoot, organiseert, coördineert, regisseert, … Het zeer professionele en gedreven team (hier rechts bovenaan in beeld) boog zich over de Belgian Mums fotografie, liet het bloed sneller stromen … en volgde zijn intuïtie. Er was snel een consensus. De foto’s en de settings mogen niet té gekunsteld zijn. Niet té perfect, niet té afgeborsteld. Mens en plant, zij aan zij. De beelden … spreken voor zich = The MUM-result …

Show me other brave clients